men liksom... 70D?

Kollar runt lite på nelly.com och funderar lite över vilken storlek jag skulle behöva ha på den här skjortan.
Den ser ju ganska stor ut och jag vill inte att den ska se ut som ett tält(är trött på att klä mig i otympliga kläder), men får tuttarna plats i en X-small. Tog hjälp av storleksguiden(som i ärlighetens namn inte gjorde mig ett dyft klokare) och efter lite meckande med måttbandet kom den fram till att jag har BH-storleken 70 D. D som i mycket stor byst.
Haha. Jag har aldrig sett en BH i storleken 70 D. Vad gör jag nu? Blir jag tvungen att handla underkläder i specialbutiker som säljer ovanligheter som trippelhkupor? Måste jag överge Lindex och Twilfit och bege mig till något mer fasionabelt som NK? Jag känner mig som Natacha Peyre och andra tuttlisor som klagar över att det inte tillverkas underkläder som passar deras behag.

Nuförtiden verkar man ju inte ens tillverka snygga BH:ar i större storlek än 75B ungefär. Ibland finns de rentav i C-kupa. Men sen är det bara att bege sig till tantavdelningen, eller?

Suck suck, jag får väl snart ge mig ut och finkamma stans butiker i jakten på en BH i rätt storlek. 70 D är väl bara att glömma. Har man en gnutta tur ska man väl kunna hitta en 75 D, men det är väl kanske också för mycket att hoppas på. Det slutar väl med att jag får köpa en fruktansvärt illasittande 85 C i brist på annat.

Apropå absolut ingenting, jag blir ganska beklämd när jag tittar på underkläder på nätet. Modellerna fryser ju så att de får gåshud, och hur sexigt är det egentligen! Inte konstigt med tanke på att de inte har en gnutta underhudsfett på kroppen, de kan få låna lite av mig. jag har så att det räcker och blir över och lite till!

Kommentarer
Postat av: Dad (a.k.a. gp)

Kurvor är grejen. Don't worry, be happy

2008-04-20 @ 00:41:06



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0