Husliga Erika?

Dagens frukost bestående av havregrynsgröt(UTAN salt den här gången) och hemlagad blåbärssylt väckte stor debatt hemma vid köksbordet. M hade nämligen mage att betvivla att blåbärssylten var hemmagjord, och trodde inte för en sekund att jag hade kokat ihop den själv.

M: hahah, hemmagjord. Den där har du köpt på ICA.
Jag: nej jag har faktiskt gjort den själv!
M: burit hem den själv från ICA menar du
Jag: NEJ! Jag har plockat blåbären i Råby, du kan ringa och fråga pappa, han lärde mig!
M: Haha
Jag: Kolla etiketten!
M: Sådana kan ju vem som helst göra
Jag: Ja, och var är de synnerligen förtjusta i sånna här etiketter? Jo, i Svenssonhuset!
M: Ni har säkert köpt den på loppis. Eller så rensade du mitt skafferi på Bäckebogatan och hällde syltresterna i en burk.
Jag.: Det finns bildbeivs, så det så!

En kvart senare...

M: *fniss fniss* haha haha
Jag: Vad är det som är så kul?
M: Haha jag ser dig framför mig med en jättestor slev och värsta förklädet. Hohohihi

Är det verkligen så himla svårt att föreställa sig mig i färd med att göra något husligt?

Kommentarer
Postat av: anna

svar: haha nä det skulle nog inte det tyvärr.

2008-04-09 @ 12:59:44
URL: http://addspirit.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0