Bonnbränna ålreddi

Vädret är fullkomligen tokunderbart här i Uppsala! Det känns nästan som om vädergudarna skippat våren och hoppat direkt till sommaren. Inte mig emot=P!

Idag har jag dessutom blivit förälskad. I vår balkong nämligen. Kan ni tänka er att där skiner solen nästan hela dagen? Jag har långtgående planer för vår balkongyta, här ska det minsann skapas en sommaroas där det ska avnjutas kaffe, sallader och kallt, vitt vin. Ett litet paradis i all sin enkelhet med billiga utemöbler från IKEA och balkonglådor med pelargoner, ringblommor och solmogna körsbärstomater som man kan smaska på när man sitter försjunken i en djup roman. En filt under ett litet parasoll där Noah kan ligga och göra pruttljud och gnaga på sin mjukisleopard.

I skrivande stund finns inte mer än tre jordfyllda krukor, där jag i min balkongiver planterat små frön som förhoppningsvis ska bli blommor, såsmåningom. Om jag lyckas komma ihåg dem vill säga. Jag är ju inte direkt känd för mina gröna fingrar. Men jag är ganska nöjd ändå, där jag sitter på en ranglig pinnstol och läser Bitterfittan, med en kaffekopp och en jättelik morotsmuffins stående på trägolvet. På något vis jagar det soliga vädret och den rofyllda tillvaron på balkongen bort alla bekymmer och orosmagknipet. Inte ens tvånget att spatsera runt halva stan med barnvagnen bara för att vädret är fint och jag inte har nåt bättre för mig infinner sig. Att jag sedan lyckas  bli rosa lite varstans gör inget alls, istället plockar jag med förtjusning upp solkrämen från Greklandssemestern ur skokartongen i badrumsskåpet. Livet är fullt av små glädjeämnen

Kommentarer
Postat av: Pappa C

Men hörrö din blogg är riktigt bra. Du skriver väldigt underhållande.

Jag petar in en länk till dig i min länklista så kanske nån tutar förbi.

För övrigt är du välkommen till bakfickan. Där brukar det hänga ett gäng bloggare å chatta på kvällarna (å ibland på dagarna....).
Brukar vara rätt underhållande!

Adressen är: http://www.pappac.se/bakfickan

Ha det gott!

2008-04-23 @ 17:49:49
URL: http://www.pappac.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0