Är ju så ensam!

Igår var ingen vidare dag. Var helt tom på energi och orkade verkligen inte göra någonting. Ingen mat blev lagad, ingen disk blev diskad och jag satt mest i hörnet på soffan och försökte ta hand om lillen.

Just nu skulle jag verkligen behöva göra något om dagarna, annat än vara mamma och hemhjälp. Jag vill verkligen komma ut och träffa folk, få prata med någon om vadsomhelst. N är ju söt och så, men det går ju inte att föra några konversationer av högre nivå med honom om man säger så. Och M bor i princip på jobbet just nu, så honom ser man väl ett par timmar per dag. Visst kunde man bli uttråkad hemma i Karlstad också, men där kände man ju åtminstone folk. Ville man ta en fika med någon kunde man ju göra det. Här är man ju fruktansvärt anonym. Det finns ju ingen som vet vem man är, och jag känner mig ensammast i världen.Det är väl typ en tiondels promilles chans att man råkar känna igen någon på stan. Jag tycker att det känns ganska nedslående.

Blir tokig på att bara gå här hemma helt ensam och älta alla problem. De enda nöjena man har är att gå ner till stan, titta lite i skyltfönstren och gå tillbaka hem. Och kanske svänga in på ICA och köpa lite bröd och mjölk. Vilket spännande liv. Eller inte. Känns trist att man aldrig har råd eller möjlighet att hitta på något.

Nåja, idag känns det i alla fall lite bättre. Det började ju bra, Skatteverket bemödade att höra av sig. 6000 tillbaks, det är ju inte helt fel (är ju typ 2000 mer än vad jag får från f-kassan så i min värld är det myyycket pengar). Dessutom kom en katalog med nyheter från IKEA och ett litet brev med tre(!) gratisträningar från SATS. Tror jag ska försöka ta mig dit i helgen, när M äntligen är ledig(efter åtta dagars jobbande). Ska bli spännande att se hur de har det här i Uppsala sannerligen välbehövligt att köra lite styrka för att få lite fason på kroppen igen:)

Kommentarer
Postat av: Brittis

Upplevde något liknande när vi flyttade med dig till Karlstad,Pappa jobbade, åkte på resor med jobbet och jag var hemma och roade mig med att gå
en runda till ica och konsum på kronoparkens centrum.
Finns det kanske någon öppen förskola som du kan gå till, eller har man avskaffat dessa för att spara pengar?? De var gratis och man kunde träffa andra i samma situation och få lite vuxenkontakt.

Vi åker till råby i helgen, för att se om huset och mormor, men sedan står en resa till Uppsala för att hälsa på er högt på priolistan!

Kram från mamma!!!

2008-04-11 @ 10:55:03



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0