Alice Ingrid Emilia

Igår döptes Alice i Gamla Uppsala kyrka. Det blev en jättefin och trevlig cermoni, även om lilla fröken skrek mest hela tiden. De andra två barnen gnydde lite när de fick vatten på huvudet, de hade ganska klena röstresurser jämfört med Alice som överröstade både präst och musikanter;)

Lilla fröken var i alla fall bedårande söt men det grämer mig lite att det knappt blev någon användbar bild från hela dagen:/ Mest för att jag ser allmänt svagsint ut. Inte det minsta photogenic!

Vädret var strålande så det passade alldeles utmärkt att ha tårtkalas i gräset på Djäknegatan. Jag gjorde det enkelt för mig och slänge ihop en klassisk jordgubbstårta och en variant med banan och daim på färdiga köpebottnar. Lite kaffe på det och kalaset är biff. Mer komplicerat behöver det faktiskt inte vara:)

Tack allihopa för en underbar dag, och särskilt tack till Alice faddrar Tove och Lennart. Ni är bäst!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0