Keep your cool

Har flyt just nu. Båda barnen sov före klockan åtta idag med:) Härligt!

Det trodde jag inte några timmar tidigare när jag stod och lagade mat med en skrikande bebis i babysittern/på armen och en gnällig tvååring som snubblade och slog sig och klängde på mitt ben omvartannat. Det är precis sådana situationer som ofta gör att det brister för mig. Jag blir stressad, får panik och ångest, vill bara sitta i ett hörn och gråta. Det gör ju inte barnen lugnare precis, så de skriker värre, jag får mer panik och den onda kaoscirkeln är igång.

Visst var jag stressad, men ikväll stannade det liksom där. Maten hamnade på bordet, jag åt med Alice i knät, lyckades få i henne en tallrik gröt - och då sänkte sig lugnet. Båda barnen skötte sig exemplariskt vid läggdags. Noah, min älskade plutt, var visserligen uppe och trippade ett par gånger men somnade sedan själv utan knot. Alice var lite kinkigare, de där tänderna ni vet, men jag ammade, rapade och buffade i rumpan och sedan sov hon med:)

Jag behöll lugnet. Ett vinnande koncept

Kommentarer
Postat av: annemira

Det är sant, lugna föräldrar ger lugna barn. Men det är inte alltid så lätt att få till :-)

2009-10-05 @ 21:41:12
URL: http://annemira.blogg.se/
Postat av: mandel

Underbart!!! Härlig dag, heja dig :)

2009-10-05 @ 22:27:27
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0