Oskyldigt dömd #2

Jag tycker verkligen att Oskyldigt dömd är fruktansvärt uselt. Jag vill minnas att jag skrivit det förut. Trots det sitter jag och ser på skiten.

Det är som en bilolycka. Man vill inte titta med kan inte vända bort blicken.

För det första är det ju en vansinnigt orealistisk skildring av juridikstudierna. I verkligheten läser man rättsfall och förarbeten, man jagar inte runt efter galna mördare. Jag hoppas verkligen att det inte är någon som söker till juristprogrammet nån sådan vanföreställning.

Jag börjar fundera på om serien i själva verket är nån slags parodi. För det första är det ju en total ripoff på housekonceptet(vresig, genial gubbe, med adepter som gör allt skitjobb). För det andra är alla avsnitt uppbyggda på samma sätt, ja förutom att de försöker rentvå en oskyldig, men det är ju liksom hela poängen.

Jag tycker att alla avsnitt påminner lite om Scary Movie, ni vet den där vulgära parodin på scream och andra skräckisar. Bruddoun Fia och Anna(eller dum dummare som jag valt att kalla dem) är nämligen experter på att hamna i knipa. De ska bara kolla upp saker, tycker inte att det är farligt att gå hem själv när man är skuggad av en våldtäktsman, åker ut mitt i ingenstans mitt i natten. Jag kan inte minnas att jag sett ett avsnitt där inte en av dem, eller båda, sitter i den ondskefulle mördarens klor. Ungefär samtidigt brukar exsnuten och invandraren fatta det vi tv-tittare redan listat ut - att brudarna är i fett trubbel.

Helvetes jävla skit! brukar det heta då.

Tjejerna befinner sig i livsfara varje avsnitt, blir alltid räddade i sista sekunden, och nästa vecka är det samma visa igen. Att de aldrig lär sig!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0