Mammas lilla tjej

Sitter vid bärbara datorn och tittar på bilder från när Alice var nyfödd. Tänka sig att det är nästan ett halvår sedan. Det är först när man ser hur liten hon var som man inser hur stor hon har blivit. För mig är hon fortfarande min lilla tjej. Hon är ju så liten jämfört med storebror som f.ö växer så det knakar han med. Jag lever lite kvar i föreställningen om att hon är en liten nyföding, jag är liksom inte färdigt mentalt med den första bebisperioden. Ungefär som att jag aldrig hann ta in graviditeten ordentligt. En del av mig kan sörja att så mycket av tiden som gravid och nybliven mamma till en fantastiskt vacker dotter gick förlorad i denna förbaskade ångestdimma. Jag mådde helt enkelt för dåligt för att verkligen uppskatta allt det fina.









Leker förresten med tanken på att börja blogga med Wordpress. blogg.se har världens sämsta publiceringsverktyg. Tyvärr verkar det heller inte gå att flytta över innehållet, vilket tillsammans med att det verkar en smula krångligt att ändra bloggdesignen talar lite mot.. 


Kommentarer
Postat av: mandel

Jag sörjde länge över min första tid med Markus. Ja, den gick ju ut över en liten Majsa också. Jag var världens sämsta mamma som fick sjukskriva mig ifrån att vara mammaledig, klarade inte av att vara runt min familj för jag förstörde den tyckte jag. Markus var en liten klump som jag inte kände känslor för... Det är klart att jag önskar att jag kunde göra om det där första året, men samtidigt är jag så in i baljan glad att jag kan göra det rätt nu, och resten av våra liv. Man behöver inte njuta av småbarnstiden. Det räcker med att överleva. Mamma är man inte bara när de är små, det är man så länge man lever :) Du är fantastisk, det hoppas jag du vet!

2009-10-22 @ 00:23:27
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0