Boyz II Men...

...hette en R&B-grupp på 90-talet. Men det här inlägget ska inte handla om dem.

Facebook gör alla klassreunions överflödiga. Det går alldeles utmärkt att skvallra och spionera  även om man bor 30 mil bort och inte springer på folk på stan. Jag har inte varit i den lilla byhålan där jag växte upp sedan jag flyttade därifrån för snart tre år sedan, men jag vet att många av tjejerna i min ålder har barn. Jag vet vem som är ihop med ditten och datten, vilka som flyttat och vilka som troligen kommer bli kvar resten av livet.

Men det märkligaste av allt måste vara hur dessa småkillar man bråkade med på lekis och var kär i på lågstadiet, idioterna man hatade på högstadiet och valparna som snusade på tidiga morgonbussen till Karlstad under gymnasietiden plötsligt växt upp. Gossar har blivit män.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0