Efter regn kommer sol

Efter gårdagens depporgie tappade jag helt enkelt sugen på kaostillvaron här hemma och packade ner ungarna i vagn och bärsele för en tur på stan. Ett genidrag visade det sig, för båda kidsen var nöjda och glada och jag fick lite ro att tänka på annat. Köpte lite basplagg till Alice och studentpresent till min lillebror. Nästa vecka åker jag hem till Karlstad!

En dag som denna kryllade det naturligtvis av Sverigedemokrater nere på stan. Där har de väl all rätt att vistas, men jag är inte ett dugg intresserad av deras "ge oss Sverige tillbaka"-budskap. Vilket Sverige, undrar jag? Det homogena folkhemmet? Ledsen att säga det, men det är nog forever lost.

Det finns många fina svenska traditioner som man kan bejaka på nationaldagen och annars med för den delen, men jag fattar liksom inte varför detta skulle vara så oförenligt med de andra kulturer som finns i vårt land.

Jag har firat Vasa och regeringsformen med sill, potatis, svenska jordgubbar och grädde. Sett Skansenjippot på TV. Lite lagom tycker jag. Folkdräkter är fina, Darin var söt när han sjöng Niklas Strömstedt.



 

Mor och dotter:)


 



Mammas lilla sockertopp:)



M var här och hälsade på kidsen. Tänk vilken skillnad det blir när man är två! Ingen skrik och panik då inte. Har varit otroligt harmonisk idag. Härligt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej, om man är två så kan man ge båda barnen lika mycket uppmärksamhet.. Svårt att räcka till när man bara är en person... Nu vet jag inte om bilderna är nya eller gamla, om det var före eller efter slingorna, men jag säger ändå: Du har jättefint här :) Har du blonderat det? :)



NÄR åker du till Karlstad? Jag åker imorgon. Vi MÅSTE ses!

2009-06-07 @ 11:37:09
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com
Postat av: Ida - Nathalies mamma

fin blogg du har :)



vore jättegulligt om du ville rösta på mig som veckans blogg! :)

Nr1- Idas lilla blogg. Tack =)

http://malinhee.blogg.se/2009/june/rosta.html#comment

2009-06-07 @ 16:12:06
URL: http://perfektioon.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0