Ett analogislut, någon?

Idag har vi avslutat avtalsrätten med ett skojigt seminarie om passivitetskonstruktioner. Analogier, rättfall och problematiska rekvisit i massor. Jag hade roligt, och bråkade dessutom med min basgrupp hela rasten om rättsföljden för 21§ HagL. Jag blev tvungen att kalla in expertis för att övertyga dem om att jag hade rätt;)

Ett något försenat besök hos barnmorskan har jag också hunnit med. Bebisen är duktig och växer som den ska och det lilla hjärtat pickar på. Hade dock lite lågt blodvärde, precis som jag misstänkt, och måste bli bättre på att äta järntabletter. Fick lite broschyrer om grupper för ensamstående mammor(vad deppigt det låter), tror att det kan behövas framöver när man ska vara mammaledig i den här stan en gång till.

På något sätt har jag lyckats laga mat till mig och ungen, städa undan i köket, bada och natta lille herrn samt vika lite tvätt utan att kollapsa. Nu ska jag vila lite snabbt framför datorn innan jag måste läsa in mig lite på köprättsliga fel. just nu är det lite tufft att hänga med utan att sitta och läsa på kvällarna. Har ju dessutom en rättsfalls-PM att ta itu med. Hujedamej.

Kommentarer
Postat av: mandel

När sover du?

2009-01-29 @ 21:47:02
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0