Vatten över huvudet

Det sägs att de första veckorna på T1 är som att bli kastad ut på djupt vatten innan någon hunnit tala om för dig att det finns nåt som heter simma. Det stämmer ganska bra. Riktigt så omtumlande känns inte steget ut i civilrätten, men jag måste erkänna att det är lite smått kaos i mitt huvud just nu. Två veckor in i terminen och första boken förväntas vara i princip färdigläst. Och inte vilken bok som helst utan Adlercreutz klassiker Avtalsrätt I som är jämngammal med min pappa(nu har den ju uppdaterats ett antal gånger sedan dess, men ändå). I runda slängar hundra sidor text och tre, fyra rättsfall ovanpå det inför varje seminarie. Inte en helt orimlig arbetsbörda om man kan sitta de åtta timmar om dagen som kursledningen kräver. Men av de där åtta timmarna har det ju blivit intet - för mitt i magsjuke- och separationskaos blir det inte mycket studium av pactum turpe, förutsättningsläror och godtrosskydd.

Mysteriet med Noahs kräkåterfall tycks vara löst. Läste att barn kan bli tillfällit överkänsliga mot mjölk om de får mjölkprodukter för tidigt efter att ha varit magsjuka. It all makes sense. Det måste vara den där satans vällingens fel. Så nu har jag inhandlat mjölkfri välling och ungen har varit pigg och glad hela helgen. Så imorgon blir det ännu en inskolningsdag på dagis och för egen del ska jag försöka läsa ikapp lite i ovan nämnda verk. JB is the shit.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0