38,1

Noah har varit en liten skrutt idag. Inte så konstigt kanske, för lillkillen var varm och visst bekräftade tempen feber. Han har legat nedbäddad i soffan och nu har han precis somnat i min säng. Dit tassade han in alldeles själv, efter ett antal misslyckade läggningsförsök i herrns egen säng. Jag försåg honom med en flaska välling, för säkerhets skull. Så nu ska båda ungarna sova:P

Jag har svårt att slappna av. Det är så mycket tankar som snurrar, så många orosmoln som tornar upp sig. Pengar, naturligtvis. Min hyperkänslighet för stress. Rädslan för att jag inte ska kunna kontrollera ångesten som gör sig påmind mer eller mindre ofta. Känslan av att inte räcka till. Sådana saker.

Det är extra svårt när jag är ensam med barnen. Jag blir irriterad för minsta lilla. Tålamod=noll. Gråten aldrig långt borta. Livet kräver en självkontroll som  jag inte har, helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Linda

Du har den, jag lovar. Det är bara att alla livets omständigheter ibland gör att man känner sig svag. Men det är du inte, eller verkar iaf inte va...alls. Du tar hand om två små barn och det är starkt. styrkekram

2009-08-15 @ 21:45:07
URL: http://livstankar.blogg.se/
Postat av: mandel

Jättekram <3

2009-08-15 @ 22:01:07
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jag tycker vi borde börja ringa varandra mer ofta och prata med varandra om saker som känns jobbigt. Nu kanske jag inte är till så mycket hjälp, men jag ställer gärna upp och försöker. Om inte annat kan jag lyssna.



Och stark är du. Du är en av de starkaste personer jag känner. Tänk bara på allt du har gått igenom, och klarat dig igenom. Att du har det jobbigt nu förstår jag, det tär på krafterna att vara ensam med två små barn, men du klarar det! Jag vet det.



Finns här för dig <3

2009-08-15 @ 23:17:14
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0