Om jag tar cykeln till Kina - kan du då ta cykeln till jobbet?

Uppsalabon Niklas Lautakoski ska cykla till Kina i kampen för en bättre miljö.  Om jag kan cykla till Kina, så kan väl du ta cykeln till jobbet, menar han. Hurra, vilken kille! jag tror att det är precis sådana här initiativ som gör att folk verkligen uppmärksammar miljöproblemen och dess orsaker. Läs mer om hans resa på www.biketrip.se  Om en 22-åring kan cykla runt halva jorden kan medelsvensson i de flesta fall ta hojen till jobbet. Många gånger tas det till lama ursäkter för att ta bilen ganska korta sträckor, där det egentligen inte skulle ta längre tid att cykla. Fördelarna med att cykla till jobbet borde ju också vida väga upp de eventuella minuter man förlorar
1. Det är miljövänligt, noll utsläpp av koldioxid och de diverse gifter som finns i bilarnas avgaser
2. Motion, kära vänner! Att cykla till jobbet är utmärkt vardagsmotion som håller trivselkilona stången. Det kan ju aldrig vara fel!:D
3. Pengar, om det andra inte räcker så vädjar jag till plånboken. med dagens bensinpris tjänas det kronor varje gång man byter bilen mot cykeln.

Jag tycker att svenska folket ska göra gemensam sak med denna förträfflige unge man och lämna bilen hemma. Ta en cykeltur i solen och rädda planeten!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0