Norges herligaste?

Men vad är nu detta? Ska man behöva skriva arga mejl nu?Femman visar ett norskt program som  heter Norges Herligaste, en total rip-off på Filip och Fredriks geniala humorserie 100 höjdare. Två snubbar av Piff & Puff-karaktär bilar runt i vårt grannland i väst och i jakt på mer eller mindre knasiga baggar. Det låter bekant, icke sant? Upplägget är i princip identiskt, men med den nog så viktiga skillnaden att den norska karbonkopian helt saknar humor. Stentrist helt enkelt. Piiiiiinsamt, Norge. Möjligen kan hedern räddas om spektaklet är tänkt som någon slags parodi på herrarna Hammar och Wikingsson, men inte ens då fungerar det.

Håll er till Sverigehistorier, please?

Kommentarer
Postat av: Anonym

men snälla du, är du så korkad att du inte förstår att andra länder kan köpa in en programidé från ett annat land. För du vet att idol bara körs i ett land va? =P

2008-06-11 @ 22:29:45
Postat av: Erika svarar

Nej, jag är inte helt bakom flötet men min poäng är att denna norska motsvarighet var sorgligt dålig och totalt platt fall rent humormässigt.

Och när jag slänger ord som korkad omkring mig står jag för det, gör det du med är du snäll!

2008-06-12 @ 09:28:13
Postat av: Jeanette

Haha. Vad ska du skicka arga mejl om? Att produktionsbolaget sålt idén? Att humorn inte passar dig? Kan ju upplysa om att formatet även sålts till Finland, Storbritannien och Frankrike. Personligen tyckte jag Norges herligste var rätt skönt avslappnat och charmigt, ser inget problem i att det görs fler varianter på samma program. F&Fs alltid kommer vara originalet i vilket fall.

2008-06-12 @ 18:04:09
Postat av: Erika svarar

Well, alla tycker olika:)

Och nej, humorn passade mig inte alls.

Vilket annat program och jag hade skrattat åt mitt eget inlägg. Men i min tv-värld är det här lite som att svära i kyrkan

2008-06-12 @ 21:32:11
URL: http://erikascondo.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag håller med dig till 100 % !! Första avsnittet jag såg av "norges trökigaste" blev jag helt chockad av den låga nivån det höll, Filip o Fredrik är klasser bättre, och om något sådant här ska funka måste programledarna vara såpass unika, intellektuella och humoristiska personer som just Filip och Fredrik annars funkar inte själva idéen om det hela.

Bara för dom köper rättigheterna till programidéen så betyder inte det att dom kan låta vem som helst vara programledare.

2008-07-01 @ 23:06:04



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0