En diger lista!

Jag och plutten ska åka iväg några dagar och fira midsommar hos mina föräldrar, eftersom herr Ö camperar på jobbet hela midsommarnatten. Eftersom en sådan tur kräver en viss organisation har jag satt mig och knåpat ihop en packningslista. Det är märkilgt vad allt ser mycket ut när man sätter det på pränt på det viset. Det känns som om jag planerar en expedition till Afrika snarare än några dagar på den sörmländska landsbygden.

Jag drar mig till minnes hur jag och lillfisen flydde hals över huvud när Herr Ö fick magsjukan inför nyårshelgen. Då packade jag på fem minuter ungefär, och rev ner lite kläder ur garderoben ner i en minimal rosa träningsbag(hur jag lyckades få med alla träningsattiraljer i den förstår jag inte). Då var Noah cirkus en månad gammal och man behövde inte ta med sig mer än några uppsättningar kläder, vinteroverallen och ett paket blöjor. Nu är det andra tider, vill jag lova. Stor respekt till alla föräldrar där ute som orkar dra iväg med sina ungar någonstans överhuvudtaget!

Noahs lista

Mat:
- Nappflaska
- Flaskborste
- Välling: Pulver + drickfärdig i tetra
- Några omgångar burkmat+fruktpuréer
- Haklapp
- Dyna till matstolen el. resestol
- Grötpulver
- Matningsutrustning(sked+barntallrik)
- AD-droppar

Kläder:
- Varmare tröja + dito byxor
- Mössa, solhatt
- X antal bodies, kort+ lång ärm
- shorts+långbyxor
- strumpor

Skötsel:
- Ett paket blöjor
- Våtservetter
- Salva
- Portabel skötdyna/skötväskan
- Litet barnapotek: Barnalvedon, febertemp, pincett för fästingborttagning
- Badolja
- Badlakan

Sova:
- Kudde
- Täcke
- Lakan
- Snuttefilt
(resesäng finns)

Mammas lista

Kläder:
Ett par linnen/t-shirt
Långärmad tröja/kofta
Kortbyxor/klänning/kjol
Långbyxor
Strumpor
Skor/sandaler
Badkläder
Badlakan

Hygien:
- Amningskupor
- Deodorant
- Schampoo+duschtvål
- Solkräm
- Smink+parfym

Övrigt

-
Kamera + laddare
- Mobil + laddare
- Något att läsa
- Vagn + regnskydd
- Lakan/solskydd till vagnen
- Några roliga leksaker till Noah
- Bilstol + solskydd

Något jag glömt? Hojta!
(Nyköping ligger förvisso en kort biltur bort med kan vara skönt att slippa handla det första man gör:P)

Kommentarer
Postat av: mandel

Jag minns med fasa när Majsan var bebis och vi skulle hem till min käre makes familj... i USA!!! Jag och Matt hade en normalstor resväska till våra kläder, vi hade till och med plats över. Maja hade den maxistora resväskan... FULLPROPPAD!

2008-06-19 @ 10:38:33
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0