Tre månader och vaccinationsfeber

Igår blev lilla N tre månader gammal, helt ofattbart att tiden går så fort. För tre månader sedan låg jag ensam på BB(eftersom vi aldrig fick något familjerum trots att jag var inlagd sammanlagt en vecka före och efter förlossningen) med en liten liten bebis. 2850 gram har blivit 5880 gram stor:D Inte illa för en liten skrutt.

Nu har vi så småt börjat vänja oss vid det nya familjelivet, M och jag. En vardag utan Noah är redan helt otänkbar. Att ha detta lilla charmtroll vid sin sida dygnet runt i stort sett har blivit så självklart, något vi inte skulle klara oss utan.
Tremånadersdagen innebar också vaccination, stackars lille pôjken. Själv var jag inte med när det skedde, M ville gå sjöälv till BVC för en gångs skull och jag passa på att ta en lååång promenad i solskenet och avluta med en fika i lugn och ro(det gjorde gott vill jag lova). Noah slrek tydligenn så tårana sputade, inte så konstigt kanske - här tror man att man har koll på saker och ting och så drar de fram en spruta. SOM GÖR ONT! Jag är faktiskt glad att jag inte var med, hade bergis börjat grina jag med. Lillkillen vet verkligen hur han ska få mammas känslor i gungning:P

Efter att ha gjort natten redan klockan 7 sov N hela natten, tolv timmar utan amning var rena rama döden för mina stackars bröst. Var tvungen att springa upp mitt i natten och mjölka ur en skvätt för att slippa sova i dyngsura lakan. Och jag trodde jag hade problem när jag läckte råmjölk under graviditeten. Pyttsan, vad är väl en liten fläck på lakanet mot stora sjöar i hela sängen:S Egentlogen ska jag väl inte klaga, jag har ju tillräckligt till N och det är väl huvudsaken men något litet ilandsproblem måste man väl få ha.

Annars har den tolfte februari varit en dag då det inte blev så mycket gjort. N fick feber, efter vaccinationen misstänker vi, och har varit allmänt hängig och klänig och ledsen idag, men hans vanliga soliga jag har tittat fram då och då och det känns ju tryggt. Orkar parveln busa med morsan är det väl ingen större fara. Får se hur han verkar imorgon, funderar lite på om man ska hoppa över sista tillfället på föräldrautbildningen. kan ju iofs ringa och höra efter, det kan jag ju:p

Grattis till lillebror som fyller 18 år idag, inte så liten längre!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0