Krig och fred

Satans amningskoma! Vilade lite middag med Alice och nollställde samtidigt minnet. När jag tillslut pallrade mig upp ur sängen satte jag mig framför TV:n utan en tanke på att jag borde vara i tvättstugan, och vips så var halva tvättiden borta. Som tur var verkar tisdagar vara en dag  som folk spenderar på Bryggan istället för bland tvättmaskiner och torktumlare så jag fick rent lite bebiskläder och nedkräkta tröjor.

Idag har jag tagit mig själv i kragen och läst inte mindre än fem rättsfall. Behövde lite andrum för att få tillbaks lusten till pluggandet igen. På måndag ska jag hålla föredragning och siktar på att vara klar med kompletteringen då också. Sen ska jag ta det lugnt ett par veckor innan det ska pluggas inför tentan i augusti:)

Herrarna Adlercreutz, Ramberg och Hellner kommer i alla fall få sällskap av en viss Leo Tolstoj. Spenderar numera tisdagkvällarna klistrad framför Krig och fred som är mer raffinerad än alla moderna såpor tillsammans. Och så fruktansvärt vackert! Jag som aldrig gråter till film stortjuter. Hyser sedan gammalt en viss förkärlek till ryska tegelstenar, läste ju Brott&Straff på greklandssemestern som 17-åring och har även lite Pusjkin och Tjechov i bokhyllan. Sommarens projekt blir att ta sig igenom denna fantastiska story om den ryska aristokratin under napoleonkrigen.
Ni som missat kan titta på SVT Play! Gör!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0