Stackars barn!

Dagarna blir annorlunda nu när Noah är hemma. Jag mår bättre. Jag tänker inte lika mycket på fel saker, jag känner inte för att kura ihop mig i soffan och gråta. Jag får tillbaka så mycket kärlek och glädje från den lilla krabaten att jag för en stund glömmer den jag inte får.


Noah bland maskrosorna igår:)




Men lättar det nånstans är det nåt annat som frestar på. Nu är det två barn som ska tas om hand, och det går väl an så länge man kan ägna sig åt ett åt gången. För det mesta vill det sig så illa att Alice gallskriker när jag lagar mat till hungrig och trött storebror. Värst är det när man tvingas välja vilket ledset barn man ska trösta först. Man vill ju helst ta hand om båda två på en gång men det går ju inte...

Alice verkar leva efter devisen varannan kväll. Igår var hon orolig och skrek från åttatiden tills vi slocknade framför en film i soffan. Det var ingenting som riktigt hjälpte mer än att gå runt och bära, och det hade jag inte riktigt ork att göra hela tiden. Sådana kvällar tar verkligen på krafterna.

Är inomhus med barnen eftersom Noah sover, och jag fryser som en hund.  Känns lite skumt när det ligger folk halvnakna i gräset utanför. I eftermiddag tänkte jag ta en ordentlig promenad med de små.


Kommentarer
Postat av: Michael

vi måste köpa solskydd till lundisen med. såg skalmansolskydd på apoteket. faktor 30 typ..

2009-05-31 @ 19:25:44
URL: http://cementarygates.blogg.se/
Postat av: Jenny Ölmebo

MM livet är inte alltid lätt.

Barnens kärlek är iaf ärlig och villkorslös, den kan man alltid lita på. Inte falsk som en del kärlekar annars man stöter på i livets hårda väg.

Och en dag kommer även en man träda in i ditt och barnens liv och dela allt med er villkorslöst. och livet blir fyllt av gläjde, skratt och kärlek.

Nu känns det kanske inte, men den dagen kommer, när man minst anar det,

Jag vet, har vart med om det själv.



kramar om dig

2009-05-31 @ 20:38:09
URL: http://jennnyss.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0