Skuld och skam

Bloggen torkar ihop lite just nu. När jag har tid att blogga, dvs när syskonen Östlund sover, prioriterar jag andra saker. Som att äta, sova och duscha. Råkar jag ha en stund över är jag för trött i huvudet, saknar inspiration eller så är det enda jag vill skriva om sånt som inte ska stå här.

Tillbringade förmiddagen med att ringa massa samtal. Ungefär hälften av de jag måste fixa de närmaste dagarna. Har fixat tid till BVC men gick bet på familjerättsenheten(faderskapspapper till Alice). Har också tagit itu med ångestobjektet nummer 1. Drar mig för att be mina egna föräldrar om pengar och att behöva dra hela den här historien för en vilt främmande människa över telefon var inte direkt kul. Höll på att bryta ihop totalt, men tog mig igenom det. Nu ska det fyllas i papper, en hel vetenskap bara det tydligen. Bara man kommer över den här förbannade skammen så ska det nog inte vara några problem att leva på riksnormen, rent ekonomiskt. Jag har ju inte direkt mer pengar nu. Ska bara förlika mig med att de kommer från socialen.



Bilddagboken uppdaterad

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag förstår hur det känns... Men som sagt, det är bara att förlika sig med det... Sen är faktiskt socbidrag en mänsklig rättighet, men jag tror man glömmer det just för att det är förknippat med så mycket skam...

Men jag hejar på!

2009-05-04 @ 23:47:53
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com
Postat av: mandel

När vi väntade Maja fick vi gå till socialen. Matt fick ingen stämpling och jag hade varit utomlands i sju dagar för länge och de nollade min sgi. Så där satt jag och storgrät. Usch, jag lider med dig :-(

2009-05-05 @ 11:27:10
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0