Thank you for bringing a smile to this miserable place!

Det är hektiskt att vara mammaledig. Inte blir det att sitta och mysa i lugn och ro på JB med några trevliga rättsfall åtminstone.

Efter en liten sovmorgon troppade jag iväg med Alice i vagnen till Ackis. Universitetssjukhus betyder studier av både det ena och det andra och eftersom jag tycker att det är viktigt att det forskas om kvinnosaker som graviditet och barnafödande har jag ställt upp som undersökningsobjekt. Det är min fantastiska livmoder som är föremålet för uppmärksamheten, den ska undersökas med ultraljud ett antal gånger för att se hur den drar ihop sig och läker ihop efter förlossningen. Såhär efter två veckor sr det jättefint ut. Är som gjord för det här.

Träffade en trevlig amerikansk farbror på Skatteverket. Han beundrade Alice och pratade om sina barnbarn i USA. Tyckte att det var fint att jag tog med mig bebisen och muntrade upp stämningen på det där dystra stället.

Ansökan är inlämnad också. En vecka skulle det ta att få besked, trodde de. Inte så farligt ändå.

Noah är hemma igen och på fem minuter ser det ut som en bomb briserat i lägenheten. Fullkomligt kaos. Ungarna har testat att vara vansinniga samtidigt, och det var mer än jag klarade av.  Är en usel morsa just nu, men hoppas jag blir förlåten.

Alice har varit ledsen mer eller mindre hela dagen. Förkylning och magknip, stackars tjej. Hon har hängt på min  axel som en liten apunge hela kvällen och förut satt jag och läste om skadeståndsrätt och feminsim(back to work, föredragning på fredag) med en sovande bebi på magen. Himla mysigt.

Nu ska vi stupa i säng. Upp med tuppen imorgon

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0