Fattigbloggen på riktigt

Jag vet inte om ni läst Fattigbloggen? En journalist på Aftonbladet levde på socialbidrag en månad och bloggade om eländet. Det slog mig just att det här inte är nåt experiment, utan på riktigt. ¨

Har fått hem papper idag, samt en lång lista på allt jag måste lämna in. Kontoutdrag, hyrasavtal, inkomstdeklaration, kontrolluppgift, CSN-utbetalningar, beslut om bostadsbidrag, diverse räkningar(el, dagis, hemförsäkring). Ligger under lupp.

Men det är såhär det är. Jag ska igenom det här. Också. Det som inte dödar, härdar. Eller nåt.


Kommentarer
Postat av: Nadia

Hej! Hittade hit via FL. Vad bra du skriver. Hoppas allt löser sig för dig!!

2009-05-05 @ 22:13:37
URL: http://folkarnotter.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0