räcka till?

Usch. Jag får dåligt samvete. Inte för att jag inte orkar slutföra den halvt påbörjade städningen eller ställa mig och laga värsta husmanskosten till lunch. Nä, det känns ganska oviktigt just nu. Men just nu fixar jag inte ens det som jag själv tycker är viktigt. Jag vill bara stänga av och släcka ned när Noah vaknar halv sju på morgonen. Sova och inte bry mig. Jag orkar inte vara glad, jag klarar inte ens av att behålla tålamodet när trollet gnäller och pillar och trillar. Jag vill vara lugn, harmonisk och kärleksfull men har inte ro i varken kropp eller själ till det just nu.

En fördel med att gå upp tidigt är att det är helt tomt i tvättstugan. Annars är det ju fritt fram att slåss om maskinerna på söndagar. Tvättar fast jag egentligen inte har lust. Ungen behöver ju ha rena kläder och sängkläderna är ju så lagom fräscha när de kladdats ner med snor och välling. En promenad i solen har vi också hunnit med så nu blir det inget mer projekt idag!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Heja på Erika! Dåligt samvete är det iallafall inte du som ska ha.

/Pappa

2009-03-16 @ 01:01:38



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0