"SkbrL är ju nästan poetisk"

Puh vilken dag! Var uppe tidig för att hinna till föreläsningen på BMC som började 8.15. Riktigt intressant om fordríngsrätt så det var faktiskt värt att stänga av snoozen och masa sig upp.

Efter plugg, och  lunch/basgruppsmöte bar det iväg till MVC, som ligger på andra sidan stan. Bussförbindelserna är kanon som tur är. Blodtrycket såg fint ut, sockret var ok men järnvärdet var nåt så inihelsike dåligt. Inte konstigt att man inte känner sig i form med ett hB på 94. Ska ladda upp med dubbla dosen järntabletter så jag överlever förlossningen;)
Bebisen har lagt sig i startposition, men huvudet är fortfarande ruckbart. SF-måttet ligger på 29 och kurvan börjar plana en aning, men det skulle nog inte vara någon fara enligt barnmorskan. Hon trodde att det kunde bero på att barnet sjunkit ner lite med huvudet och dessutom så kändes det normalstort. (när jag var gravid med Noah betedde sig kurvan också konstigt en gång och då blev det bekymrade miner och tillväxt-UL på stört, oj så orolig jag var då). Det är ett himla hålligång därinne åtminstone:D

Sen var det tillbaks till BMC för ännu en föreläsning och huvudet hängde inte riktigt med kan jag säga! Har lagat zucchinigratäng till middag, ruskigt gott vill jag lova:) Ska ta det lugnt en stund innan jag tar itu med mitt PM. Har ingen lust, men måste man så måste man!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0