Farbror doktorn och dyrköpt middag

Nä, nån lugn eftermiddag blev det minsann inte här. M var lite orolig för Noah och konsulterade expertis på jobbet eftersom det är andra gången lillen har hög feber på en månad. Kunde möjligen varav någon lömsk form av lunginflammation(!) sa man och dirigerade till barnakuten. Efter några timmar där med trött bebis och ett antal obehagliga, får man förmoda av ungens skrik, undersökningar av hals, lungor och öron konstaterades att lunginflammation var det nog inte men möjligen är det nåt vajsing med öronen. Vi har fått ytterligare en penicillinkur utskriven som vi ska påbörja om det inte blir bättre under morgondagen.

På vägen hem hoppade jag in på vad som måste vara Uppsalas dyraste mataffär. Och nog var det tjusigt på Torgkassen  med en delikatessdisk stor som min lägenhet och mer eller mindre allt man kan tänka sig i matväg. Definitivt ingenting för fattiga, dock. Blev totalruinerad när jag skulle handla lite grejer till sallad och kvällstéet. Men så bor det väl knappast nån underklass i kvarteren kring Vaksala Torg. Får väl spara den flådiga bärkassen till något speciellt tillfälle när jag vill glänsa lite extra i mikrokön på Gamla Torget.

Ska avsluta kvällen med lite skruvade plastikkirurger. Lite vemodigt känns det. Hur många säsonger har vi inte sträcksett tillsammans? skrattat på samma ställen...


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0