Dagisbaciller och vardagsjuridik

Fröknarna på dagis skrämmer livet ur mig. "Jaså Noah mår bra?" frågade de i morse när jag kom instressandes med ungen. Det går nämligen feber på bygget igen, tydligen hade flera ungar totaldäckat igår. Nu är det klippt, tänkte jag. Trollet blir bergis sjuk igen, innan han ens har hunnit bli frisk. Väntade nervöst på telefonsamtal hela dagen. Men ungen höll sig pigg tills vi kom hem, då brakade helvetet lös. I vanliga fall kan han vara lite gnällig, nu var han helt förtvivlad. Det var bara för mamma att kånka runt och trösta så gott det gick medan grytorna puttrade på spisen. Efter mat och bad blev det bättre så jag vet inte riktigt om det är sjukdom på G eller bara vanlig fredgaströtthet. En vecka på dagis är ju inte helt utan ansträngning för en 16-månaders, hur mycket han än trivs.

Föreläsningen var riktigt matnyttig. Tycker att alla borde få lära sig sånt här. De allra flesta kommer ju nån gång att hyra en bostad, eller kanske köpa en bostadsrätt. Som att man får spika lite i väggarna, att man inte kan bli utslängd hur som helst och att man ska betala brukshyra även för en bostadsrätt i andra hand(man har ju sett en hel del orimliga hyror på blocket, om man säger så).

Lägenheten ser ut som en krigsskådeplats men ikväll blir det inget städat. Kanske imorgon, möjligtvis på söndag. Nu ska jag bara ta det lungt och hoppas på att trollet håller sig frisk.  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi får hoppas att han håller sig frisk, kan inte vara kul för en liten grabb att vara sjuk så länge... Vi får hoppas att han bara var fredagstrött idag :) Hoppas du mår bra :)

2009-03-06 @ 22:33:12
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0