One for all, all for one

Det är ju lite märkligt. Ja, hur fascinerad man kan bli av saker som fordringar och skuldebrev. Som en av våra föreläsare sa, det är vackert. Riktigt så begeistrad är jag inte riktigt än, men har förhoppningar om att hitta terminens favoritparagraf i den här regionen av Handelsbalken. Ta bara 2§ 1st skuldebrevslagen enligt vilken gäldenärerna ska svare en för alla och alla för en.

Ett seminarium och drygt 150 sidor fordringsrätt. Är ganska nöjd med dagen faktiskt. Lite blandade känslor när man klev utanför dörren och möttes av kanonväder, å ena sidan några effektiva pluggtimmar å andra sidan missade jag en solig eftermiddag när jag satt med näsan i Fordran&Skuld.

Har lämnat lite kläder och en tandborste till Noah hos M och blev bjuden på fläskfilé, potatiskroketter och cola. Inte helt illa en vanlig sketen tisdag;) Måste rannsaka mig själv. Är jag en tantig besserwisser? Det låter ju inte vidare trevligt. Kanske en något lillgammal mullis som inte vet när hon ska hålla tyst? Inte för att det känns så mycket bättre^^


Kommentarer
Postat av: mandel

Du är en smart UNG kvinna. Jag däremot, är en riktig tant. Jag kan både korsstygn, virkning och tycker redan det var bättre förr :-D

2009-03-18 @ 10:37:44
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0