Några steg i rätt riktning

Känner att jag så smått börjar hitta tillbaks till mig själv igen. Orkar bli glad för det där lilla, och det är ju det som är huvudsaken. Fixar att vara en bra mamma till trollet. Ingen superdupermama som bakar scones, dricker smoothies och kvittrar jämt och ständigt, men en balanserad och glad mamma som orkar leka, busa, kramas och ha tålamod är ungens humör går upp och ned.


Idag har varit en fin dag. Noah och jag tog en promenad ner till stan. Inte riktigt glassätarväder som jag hade hoppats på men vi lyxade till det med en riktig kondisfika på Landings, trollet och jag. Det är rätt trevligt att flanera runt på stan på söndagar. Inte så mycket folk ute, och nu är det ju dessutom dagen efter den stora bandyfinalen så det var riktigt lungt(höll mig borta med flit igår. 20 000 fulla bandysupportrar är sådär roligt, tycker jag). Kollade runt på allt möjligt, hittade en del fint utan att känna nåt egentligt sug efter att köpa något. Det är liksom ingen idé. Om en och en halv månad är magen borta och även om man inte hoppar i de mest åtsittande kläderna det första man gör så är lär jag inte vara särskilt sugen på tjockisv'nligt mode direkt. Ett par vårskor skulle inte vara helt fel, men det vågar jag helt enkelt inte köpa. Mina fötter känns nämligen supersvullna och det vore ju lagom roligt att upptäcka att dojjorna man köpt var två storlekar för stora.


Var iaf inne en sväng på apoteket och köpte med mig rätt sorts järntabletter. Fick nämligen med mig nån slags fisvariant första gången. När jag tittade lite närmare på doseringen visade de sig innehålla 9 mg/ tablett, jämfört med de jag blev rekommenderad av MVC som innehöll 100 mg. För att komma upp i samma dos skulle jag behöva ta elva stycken. Blev ordinerad det dubbla av barnmorskan, vilket skulle innebära 22 tabletter/dag(!). De jag köpte först är nog mer som ett vanligt kosttillskott jämfört med kapslarna som är till för behandling av faktisk järnbrist. Får väl skylla på att huvudet inte riktigt är med alla gånger:P



Igår fyllde pappa 44 år. Rena ungdomen:) Grattis!:D

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0