Gå i borgen, gå i sorgen

Avbokade mina tandläkartider tidigare idag. Vilken vacker dialekt Karlstadborna har. Fantastiskt. Måste ta en fika på Värmlands inom nära förestående framtid och tjuvlyssna på denna ljuva musik.

Denna måndagskväll blev det verkligen ingenting gjort. Har rullat bort till tvättstugan och bokat en tid, skrivit ut mitt stackars trötta PM(slakt morgen früh) och googlat byggnadskreditiv.

Imorgon handlar seminariet om borgen. Gå aldrig med på dylik galenskap gott folk! Det är som att be om personlig konkurs. Visserligen kan man klamra sig fast vid 36§ AvtL, men för det mesta hjälper det föga. Har läst några sorgliga rättfall som har sitt ursprung i 90-talets kris, där rasade många liv sönder och samman. Blir alltmer övertygad om att grundläggande vardagsjuridik borde vara obligatoriskt för alla på gymnasiet.

Är trött så det blir tidig kväll. Men imorron, då ska minsann barkflisorna yra om tallfuran!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jo visst skulle ja kunna be om hjälp av honom. Men de handlar om engagemang från hans sida... De finns inte alltid där :( tyvärr...



Näe jag tror inte grundläggande vardags juridik bör vara obligatoriskt... Haha de låter jobbigt, och dessutom förstår ja inte ens hälften av vad du skriver i bloggen :D Konstiga ord och en massa paragrafer. :P Kom till k-d och ta en fika då =D Jag kan fika med deej.. :P



2009-03-23 @ 22:17:49
URL: http://unforgettable.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha ja, men isåfall hoppa över alla ord o paragrafer så kanske de är nyttigt :D



Haha ja jisses, Studenten ja. Då ska ja ha min lill kille ju :P Ja hoppas han är ute eller är kvar i magen så vi kan ta en fika... =) Tror jag kan vara trevligt. :P



2009-03-24 @ 16:56:57
URL: http://unforgettable.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0