Du hör inte hemma här

Kan det trassla till sig så gör det naturligtvis det. Om ett par veckor ska M iväg på kryssning med "jobbet". Känns ju sådär lagom roligt. Tänk finlandsfärja, sprit och hundratals smådesperata singelsjuksyrror. Kan väl inte sluta på så många sätt egentligen...

Nåja, nog för att jag ställt in mig på att vara rekorddeppig den kvällen så är det inte det som är själva problemet. Det är nämligen så att det råkar vara hans vecka. Någon barnvakt går inte att få tag på, fick jag veta här om dan. Reagerade inte på det först, tänkte att det löser väl sig. Men idag kom jag på varför det absolut inte funkar. Just den dagen har jag nämligen fullspäckat schema med föreläsningar i arbetsrätt(som förmodligen är ruggigt tentarelevanta) fram till klockan 6. Dagis stänger fem. Ergo, ekvationen går inte ihop.

Jag blir bara så trött och arg. Inte för att M ska åka på kryssning, för den har ju varit inplanerad sen i höstas långt innan det här spektaklet,  och att få tag på barnpassning mitt i veckan när familjen bor i Norge är väl stört omöjligt. Nej, jag är förbannad på kursledningen som lägger föreläsningar på idiottider som den här. Blir så trött på att det förutsätts att man bor i ett litet korridorrum i Flogsta och spenderar halva studiemedlet på Stocken. För dem funkar det säkert alldeles utmärkt att sitta halva kvällen på Ekonomikum. Har man barn att ta hand om är man inte lika flexibel. Nu är väl de ensamstående föräldrarna inte jättemånga på juristlinjen, men jag är så trött på att bli behandlad som om jag inte fanns. Den där fina föräldrapolicyn är inget annat än tomma ord. Allt jag vill är att kunna plugga på samma villkor som alla andra, men det är tydligen för mycket begärt. Kanske är det inte meningen att ensamstående mammor ska plugga juridik...


Kommentarer
Postat av: mandel

Det behövs fler som du, så det är absolut meningen!

2009-03-22 @ 15:48:29
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: sandra från molkom:)

bor dina föräldrar i norge ? :P

2009-03-23 @ 16:48:36
URL: http://williamsmami.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0