Sömnrapport!:D



Noah och nattkompisen

Ja, ja. Jag har en aning bloggabstinens så ni får ursäkta om jag spammar med en massa inlägg. Men det är ju inte första gången som Noah somnar med sin telefon. Nä ikväll fick den tappre draken Helsikel återigen se sig besegrad av en hård plastleksak från Fisher Price. Noah är överhuvudtaget mycket fascinerad av teknikprylar som mamma och pappa helt inte vill att han leker med, och särskilt telefoner. Har man tur finns nämligen mamma eller pappa i andra änden av luren. Något av det sötastesom finns är när han får tag på en mobil och börjar låtsasprata i den, allvarsamt och med pauser som för att lyssna ibland.

Hursomhelst skulle han prompt ha med sig fånen i sängen och jag hörde små pip och klick från hans rum en bra stund innan det tystnade.

Kvällen i övrigt har varit otroligt smidig, peppar peppar. Noahs nattning gick otroligt geschwinnt(inte för att det brukar vara några större porblem annars men ändå). För första gången på väldigt länge var det inget bråk vid tandborstningen, lille herrn satt lugnt och stilla i mitt knä och gapade. Tjoho! Sen blev det ny blöja och nattkläder och snutten marscherade själv till sängen när det var dags att sova:)

Lillasyster har gjort framsteg ikväll. Hon somnade nämligen alldeles själv i sin egen säng för nån timme sedan:) Hon låg där så nöjd och filosoferade medan jag vek tvätt och somnade sedan in utan ett pip. Halleluja, säger jag efter två månader av ilska skrik och sena nätter:)



Söta Alice hos mormor

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad härligt att det kan gå så bra med nattiningen ibland, det måste verkligen kännas bra att det går lugnt till ibland :)

2009-06-26 @ 06:30:38
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0