Lek i parken

Små barn behöves aktiveras och jag misstänker att läggningsproblemen till viss del beror på att Noah har varit understimulerad och haft en massa överskottsenergi. Till vardags sliter han ju ut sig på dagis men nu på semestern är det upp till mig att hitta på skojiga saker. Det är inte helt lätt vill jag lova, med en liten och ganska krävande bebis och ett hushåll som ska skötas men som mest gror igen för att man inte orkar. Att man är stressad och en smula deprimerad hjälper ju inte direkt. Det är lätt at bara bli sittande inne med en frustrerad och uttråkad unge.

Men idag ska jag minsann göra mitt bästa. Vi smet ut bara han och jag(nej, jag lämnade inte Alice ensam.) och härjade runt lite. För en gångs skull fick Noah bestämma helt själv var vi skulle gå och han fick undersöka allt i sin egen takt. Tänk att innergården kan bjuda på så mycket spänning! Vi tittade på bilar, hundar och gubbar som cyklade.



Efter att ha varit inne en snabbis och bytt bajsblöja gick vi till lekparken. Där träffade vi et apr lekkompisar till Noah, tvillingar i tvåårsåldern. Hur gulliga som helst:) Efter lek med hink och spade, gungning och ett antal åk i kanan var lille herrn nöjd och belåten och bara en smula trött;) Nu blir det lunch och sedan vila!:)



koncentrerad:)



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0