Vaccin och jämföra hälsokort

Inlägg från igår:

Jo, jag är fortfarande en aning ostrukterad och förvirrad. Vi hade BVC-tid idag. Det tänkte inte jag på när jag bokade tvättstugan till nio i morse. När jag väl kom på min miss trodde jag ändå det skulle lösa sig på någe vänster, vi skulle ju inte vara i Svartbäcken förrens 10.30. När jag masar mig upp visar det sig att klockan är strax efter nio, hejdå tvättid, och att vaccineringen var inbokad till kl 10. Nog blev det stressigt, som vanligt. Men i tid var jag, som vanligt.

Ja, idag har Alice fått sin första vaccination. Inte är det roligt, men det "måste" ju göras. Vaccin är förträffliga på många sätt, vissa sjukdomar har ju helt försvunnit och många liv räddats. Tjejen väger i alla fall 5695 g och är 61,5 cm lång och närmar sig tre månader. Storebror vägde lite mer, 5885 g, sin klena födelsevikt till trots, men var lika lång.



Noah 3 månader, plutten har feber efter vaccination. Här kan ni läsa ett blogginlägg från den dagen:)




Alice, nästan 3 månader.


De har samma näsa och mun, men annars är de inte så lika varandra. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anna

De e ju super lika :) Vilka godingar du har fått.

2009-07-25 @ 10:51:21
URL: http://unforgettable.blogg.se/
Postat av: Farmor

Helt ening det med nese og mun

Ser en hel del av vår familj i Noah

Alice er mye av dere

De er i hvert fall helt nydelige begge to :0))

2009-07-25 @ 11:27:22
Postat av: mandel

Tycker Noah är mer lik pappa än Alice. Men så är det ju pappa jag egentligen sett då :D De är helt bedårande båda två, riktiga gosefisar!

2009-07-25 @ 16:04:01
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0