mammaskryt

Det är fantastiskt roligt att följa barns utveckling, det händer nåt nytt nästan varje dag. Idag har Alice tagit ett  riktigt språng framåt. Under ett träningspass i babygymmet lyfter tjejen högt på huvudet och börjar spana omkring:) Hon var mycket nöjd med sig själv vill jag lova. Envis och stark har hon ju alltid varit men tidigare har hon mest velat mysa på mage(till skillnad från brorsan som bara skrek)



Oj så mycket jag kan se nu:)!

En stund senare låg hon och gungade fram och tillbaka och vips så hade hon vänt sig över på rygg. Jag är inte direkt förvånad. Hon är ju envis som en åsna och stark som en oxe och kräver uppmärksamhet som en bortskämd prinsessa. Om jag inte missminner mig är det här friden tar slut(eeeh, vilken frid...). Noah vände vid 3,5-månad och sen rullades det hejvilt:)

Noah är go han med, för övrigt. Hundar får honom nästan att klättra ur vagnen av förtjusning, alltsedan den dagen i parken när Noah dök ner i en cykelkärra och till sin stora förtjusning hittade en... hundvalp! När Noah pekar och tjuter Titta! försöker jag lära ungen ett och annat. Det är en vovve. Voff voff, säger den. Fffffffff, säger Noah. Ffff ffff.

Nu är det sent och jag ska sova. Dåååå na! som Noah skulle ha sagt:)

Kommentarer
Postat av: mandel

Heja Alice! :)

2009-07-24 @ 01:13:01
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0