Jag ska på loppis i Molkom...

Jag rycker till i min förmiddagsdvala. Hörde jag rätt? Antikdeckarna? Molkom? LOPPIS? Det finns nämligen ingen loppis i Molkom. Däremot finns det en för en landsortshåla mycket fashionabel antikaffär.  Varje gång vi fick långväga besök skulle vi gå backen ner till det gamla gula huset och titta på Carl Malmstenfåtöljer, femtiotalsporslin och pinnstolar från 1800-talet. Antikaffären var något av en turistattraktion, enligt ryktet har nämligen Svennis varit där och handlat.

Jag tyckte det var roligt att antikexperten reagerade ungefär som min farmor. Det här var allt lite dyrt. Den som hoppas på att göra fynd blir besviken. Experten gick tomhänt därifrån. Ta med en större plånbok nästa gång tyckte antikhandlaren.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0