17 more weeks to go

Det är ju nåt djävulskt ironiskt. Här är man nykter hela nyårsafton, och vaknar ändå bakfull. ja, det var i alla fall så det kändes. Illamående, huvudvärk... ja det var bara att knapra i sig en lergigan och dricka ett glas julmust och vila sig igenom morgonen på soffan. Jag känner mig lurad. Det är ju nu man ska må som bäst. Innan man blir lika smidig som en flodhäst på rullskridskor.

Mer än halva graviditeten har gått, vart tog tiden vägen? (har sån dålig koll att jag var tvungen att googla fram nåt slags uträkningsvertyg på nätet. v 23 ska det tydligen vara för er som undrar). Kollar på vårterminens schema och undrar hur jag i allsin dar ska få ihop det här. Naturligtvis ligger det en hemtenta veckan före BF. Och nog blir arbetsrätten/skadeståndsrätten en smula eftersatt då det krockar med förlossning och nätter med amningsmaraton. men skam den som ger sig. jag ska fixa det här, också.  

Nästa vecka kommer bli galen. Pluggandet drar igång igen, herr Ö ska avveckla pappaledigheten och Noah ska skolas in på dagis. Hujedamej. Nåja, det blir väl lite meckigt första veckorna - i värsta fall får väl ungen följa med på nån föreläsning - men det löser sig. Förhoppningsvis.

Idag har jag haft två hickade bebisar hemma. Ja, för den lilla i magen och Noah höll på samtidigt. En smula lustigt tycker jag.


Kommentarer
Postat av: mandel

Du fixar det, det är jag säker på :-)

2009-01-03 @ 19:34:40
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0