Kaffe, godis och tempusval

Är fortfarande snorig, hostig och hängig. Men upptäckte till min glädje att jag åter känner doften av kaffe! Det måste väl betyda att jag är på bättringsvägen?

Visserligen har vi en del mat i kyl och frys men det är ändå rena rama turen att barnbidraget trillar in i morgon. Noahs blöjor räcker nog ganska så precist. Är man kreativ kan man lösa även godissuget trots att pengarna tryter. På juridicum finns en godisautomat där man betalar med kopieringkortet. Det var en riktigt god chokladbit vill jag lova! Nu hoppas jag bara att jag har tillräckligt många markeringar kvar för att skriva ut mitt PM.

Apropå PM. Maxgränsen på 10 000 tecken är uppnådd och passerad. Skrev ut det sista utkastet och vet ni vad, det var inte lika illa som jag trodde. Nu ska jag konsultera PM-biblen "Att skriva juridik" angående val av tempus vid rättsfallsreferat och fixa till de allra mest förvirrade passagerna som troligen kom till sent när jag var mer koncentrerad på judys domstol än skrivandet. Skiten är under kontroll i alla fall. Jag tänker då rakt inte grina i panik över en testballong (kursledningens uttryck). Nä, det här duger alldeles utmärkt för den här gången.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0