bort och måst

Idag borde jag städa gamla lägenheten. Men jag orkar fan inte. Det är så vidrigt jobbigt att flyttstäda och jag vill bara lägga mig igen. Glömmer att jag är rätt så gravid och inte fixar hur mycket som helst.

11 veckor kvar tills den lilla ska komma. Just nu har jag en obehaglig känsla av att hon tänker titta ut tidigare. Mest för att den här fysiska och psykiska pressen känns direkt ohälsosam. Vet inte riktigt hur jag ska hitta lugnet att njuta av det här.

Till veckan måste jag ringa försäkringskassan och tjata om mitt bostadsbidrag, barnomsorgsadministationen och förhandla till mig en lägre dagisavgift, MVC och boka tid hos en psykolog, Minnamottagningen och boka in mig på en ensamståendegrupp. Och skriva, skriva, skriva. PM-dimma deluxe



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0