Failing democracy?

Har precis gjort min demokratiska plikt och röstat i kårvalet. Fast ärligt talat känns det demokratiska värdet i studentkåren en smula begränsad. Jag menar, valdeltagandet i de gamla öststaterna är skyhögt i jämförelse. Det säger en hel del, tycker jag. 

Med tanke på det låga valdeltagandet(12,9%) är jag tveksam till om kåren bör vara politisk överhuvudtaget. Varför skulle inte en politiskt oberoende organisation kunna ta tillvara på studenternas intressen minst lika bra? Kanske bättre?

På nåt vis måste man iaf blåsa liv i studentinflytandet, nu när kårobligatoriet avskaffas. Jag vägrar tro att en förkrossande majoritet av Uppsalas studenter skiter i sin egen situation. Det bådar liksom inte gott inför framtiden. Vi ska ju vara med och bygga det här landet.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0