Reccegasque ikväll

Igår stupade jag bokstavligen i säng efter JM's sena föreläsning. Den var förövrigt bra den med! Fick lite välbehövlig sovmorgon och har varit allmänt slö på pluggfronten. Får tillbringa helgen med att läsa Tolkning & Tillämpning som damp ned i brevinkastet idag. Jag måste nämligen knåpa ihop nåt smart om rekvisit och extensiva slut och gud vet allt.

Nu borde jag egentligen vara i full gång med att göra i ordning mig för kvällens stora begivenhet här i lärdomsstaden, reccegasquen! Nu ska det minsann sjungas käcka snapsvisor och kollas spex!  Det känns som jag har gott om tid, fast jag förmodligen inte har det. Har gett upp tanken på att locka håret. Det tar så förbaskat lång tid, och dessutom är mitt hår helt enkelt skapt för att vara rakt. Lockarna håller tyvärr inte hela kvällen.

Eftersom man inte är någon mästerfixare när det gäller frisyrer har det googlats flitigt den senaste halvtimmen. Någon form av fläta kanske vore något, det ska tydligen vara modernt.

Härligt. Nu ösregnar det ute. Bäst att kolla upp busstider för säkerhets skull. Paraply i väskan?

Har ni förresten tänkt på hur konstigt det bli om man skriver på ett nytt tangentbord. Bibliotekets har en lustig utformning, de är pyttesmå och jag lyckas alltid skriva fel. Att det sitter såpass i fingrarna, det trodde inte jag.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0