Mellanstadiedisco

Det är precis lika spännande som det låter! Idag ska jag på mellanstadiedisco, eller ja på klassfest där jur.studdar födda nån gång på åttiotalet drömmer sig tillbaks till eurodisco, savannbyxor, korta tröjor och spikes. En tidsresa sisådär tio år i det förflutna. Härligt härligt.

Undertecknad har idag varit på myrorna och letat utstyrsel. Myrorna är ett oslagbart tidsdokument tycker jag. På fem minuter hittade jag en kanontrashig tröja som slutar en decimeter under naveln ungefär, och dessutom klassikern kjol-påsydd-på-byxa-byxan. Nu var det bara tröjan som fick följa med hem, tillsammans med en helt ok hundtandsmönstrad kjol. En käck liten tofs och gigantiska creoleringar till öronen blev det med.

Fast i ärlighetens namn var jag aldrig så här tuff på mellanstadiet. Jag var världens största tönt. Hade aldrig riktigt koll på ovan nämnda trender. Gillade inte Spice Girls och Backstreet Boys. Följde inte Sunset Beach slaviskt. Men what the heck. Ikväll är jag en av de coola ungarna.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0