Snöstorm och kaffekoppar

Nu är vi praktiskt taget insnöade, åtminstone såpass att det blivit ruskigt bökigt att ta sig ut. Hade inte varit ett bekymmer om det inte vore för ungens nya bajsvanor, tvättlapparna har förbrukats i rekordfart. Annars är jag väl rustad för att rida ut kvällens snöstorm. Mat att mikra, mer mat i frysen, pepparkakor att tröstäta. Det är bara de där förbannade tvättlapparna. Ska man hoppas på att de räcker till imorgon(oerhört tveksamt) eller ska man klä sig själv och ungen, lirka upp barnvagnen för en isig källartrapp och pulsa genom drivorna till butiken. Nu bor vi ju praktiskt taget granne med både Ica och Konsum, men det är den där jäkla trappen som bär mig emot. Den är fullkomligt livsfarlig och känner mig inte beredd att riskera mitt och ungens liv för ett paket tvättlappar.

Läste i tidningen att läkare vägrar städa efter sig i fikarummet. Vilka tror de att de är?;) Nog kan man tycka att det är lite slöseri med tid när patienter får vänta hundra år på att träffa en doktor, men allvarligt på hur många arbetsplatser har man en person anställd för att koka kaffe och torka borden i fikarummen? Att man ens bråkar om en sån löjlig sak är onödigt tycker jag. Det är väl bara att sätta upp en skylt med klassikern Din mamma jobbar inte här! och diska sin egen jäkla kaffekopp?

Kommentarer
Postat av: michael

och bröd!!!!!! detär ju slut på bröd :s

2008-11-23 @ 19:09:30
URL: http://[email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0