Plugg och stora rumpor

Eftersom vi inte har några seminarier den här veckan blir det lite av en mellanperiod. Det innebär inte nödvändigvis att det blir lite att göra. Imorgon går vi nämligen in på det sista stora området på T1, kontrollmakten. Gäller alltså att läsa ikapp litteraturen på rättighetsområdet och läsa in lite basics om KU, Lagrådet, misstroendeförklaringar u.s.w. På onsdag har vi dessutom övningstentamen, och det känns som man vill vara hyfsat förberedd även om den bara kommenteras lite kort och inte har någon betydelse för betyget.

Idag har jag plöjt genom Cameron och tittat lite på 12 kap. Känns som att jag har hyfsad koll på Konstitutionsutskottet och riksdagsledamöternas möjligheter till granskning av regeringen. Lite fördjupad allmänbildning liksom. Däremot kommer jag nog behöva lägga en del tid på att reda ut hur överklagning av förvaltningsbeslut funkar. Hoppas TB har någon pedagogisk förklaring, han har förresten i dagarna fått ett välförtjänt pedagogiskt pris. Imorgon ska jag sätta mig med ett gäng instuderingsfrågor i statsrätt och juridisk metod och se hur mycket jag egentligen fattat av det vi gått igenom hittills.

Och lilla jag har impulsshoppat, för första gången på väääldigt länge. Fick ge mig ner på en oplanerad tur på stan för att köpa medicin och fick med mig lite annat också. fast till mitt försvar måste jag säga att det faktiskt var grejer som har stått rätt högt på prioriteringslistan ett tag, nämligen en fuktcreme och ett par nya jeans. Kall, torr vinterluft är inte så nice för hyn och jag behövde verkligen något som återfuktar, men samtidigt inte är så jättefet eftersom mineralfoundationen jag använder är i puderform och blir alldeles flammig om underlaget är för kladdigt. Bestämde mig att testa en lite dyrare variant från Vichy, tycker den verkar vara kanonbra än så länge. Tydligen ska den vara bra mot orenheter också så det tillsammans med en foundation som inte är oljebaserad kanske kan få bukt med de envisaste finnarna en gång för alla.

Och jeans. De är en aning tajta och minst sagt slitna mina gamla trotjänare. Ville ha nåt nytt och fräscht, men var inte riktigt beredd att köpa mammakläder än. Det blev ett par mörka jeans från Cheap Monday, superstretchiga och precis lagom låga i midjan för att det ska funka med gummisnoddstricket. Gillar märket överhuvudtaget, tycker det är najs att man kan få ett par jeans med snygg design utan att det ska kosta skjortan.
Något som inte är najs är att min tjockisröv blivit ungefär en decimeter bredare de senaste åren. Från storlek 26 till 30. Gulp!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0