Kusinen från landet får mindrevärdeskomplex

Har handlat i min nya ICA-butik. När man väl lärt sig hitta på Hagahallen blev det dags för en ny. Och organisatoriskt är de inte på top i Uppsala, åtminstone inte enligt mina mått mätt.. Detta resulterar förståss i att jag springer tio varv runt hela affären som en yr höna som tappat stjärtfjädrarna. Varför finns tvålen vid frysdisken? Och varför har colan sin egen hylla mittemot kattmaten? Detta är som en gåta för mig!

Hursomhelt måste lilla jag tett mig extremt rolig för alla inbitna storstadsupplänningar som uppehöll sig på Ica Supermarket i Tuna Backar den eftermiddagen. Kusinen från landet med rufsigt hår och jacka av modell förra årtusendet. med leriga sneakers. Helt säkert luktade jag komocka och kaffesump med (bodde ju trots allt nära den anrika kaffeskrapan). Det är inte utan att man känner sig som en lortig liten lantis när alla mälardalsnissar springer runt i sina modeoutfits och state of the art prylar. Och dialekten, herreminje, jag undrar om jag låter som Bengt Alsterlind när jag hälsar på kassörskan? Eller ännu värre, som Christer Sjögren? Och tänk stackars M, som misstogs för att vara från Provinsen Norge back in the days när han gjorde lumpen(provinsen Norge, är inte det kul?).

Vädret i Uppsala är inget att heja för än så länge. Idag snöade det och blåste halv orkan. Ner till stan tog vi oss i alla fall, men missade Riddartorget med Juridicum och Värmlands Nation med en hundra meter eller så. Det blir något att utforska imorgon.
Bandyfinalen avgjordes på Studenternas och stan var full av askalasa människor från alla landsändar, med allt vad det innebär...

På tal om sport, jag bor granne med Fyrishov så nu finns det inga ursäkter längre. Jag får helt enkelt ta och köpa mig en ny baddräkt och komma igång med plaskandet igen. Jag har ju legat av mig något fruktansvärt det senaste året. Både M och jag är rejält trötta på våra degiga, vinterbleka småbarnsföräldrakroppar, så trötta att vi går och gnäller över det hela tiden med gnabb som följd. I stridens hetta slog vi vad, han och jag - om vem som lyckas bli n snyggast. Den som lever får se, som man brukar säga!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0