Bland gubbar och raggare på Biltema

Det kanske beror på att jag tillhör det täcka könet, men tjusningen med Biltema har helt undgått mig. Killar, män och gubbar i min närhet(möjligen med undantag av M som varken mekar med bilar eller är nån hemmafixare ála Bygglovswilly) kastar sig över den där fula, tråkiga katalogen. Långa listor med bildelar, hur kul kan det vara? Fast egentligen borde man kanske akta sig för att kasta sten i glashus, jag som blir helt salig när nya IKEA-katalogen kommer. (dock måste det påpkeas att det är en viktigt skillnad mellan de två nämnda, IKEA-katalogen är inspirerande , något man knappast kan anklaga Biltema för).

Hur som helst, idag hade jag faktiskt ett ärende till gubbarnas mecka. Fadern kan spatsera runt bland hyllorna i en timme, minst, men som tur var tog jag med mig mor och vi hämtade upp ett gäng flyttkartonger och en fönsterskrapa tämligen kvickt. Kände mig minst sagt lite udda bland alla byggjobbare, äldre män och brûlekrämsfrisyrer.

Flytten börjar närma sig på allvar och nu packas och städas det för fullt. På fredag smäller det. Lilla jag ska flytta till Uppsala, så långt bort från alla man känner. Tur att vi har varandra, M och jag. hur skulle det annars gå?:P

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0