Tandborstars livslängd

Tandborstar har ju onekligen en mycket begränsad livslängd. Och mina tandborstar är betydligt mer kortlivade än de flesta. Jag vet inte vad det beror på, men innan jag vet ordet av ser min tandborste ut som om den använts ett decennium av en gorilla, medan herr Ö's  tandborste inte är det minsta spretig. Mina gamla tandborstar duger inte ens till att återanvändas som städredskap, de är totalt söndertuggade.

Vad är det med min tandborsttekniik som gör att mina borstar är färdiga för soptunnan dubbelt så fort som alla andras? Det kan ju vara det att jag går fram som en gatsopningsmaskin när gaddarna ska poleras. Men jag tycker faktiskt inte att jag borstar hårt. Lite borde de väl tåla, eller.

Egentligen borde man ju köpa en eltandborste. Det kanske är lite svårare att misshandla dem till oigenkännlighet med en alltför hårdhänt borstteknik. Men det lutar väl åt att jag fortsätter gno med min Aquafresh. och byter tandborste en gång i veckan, ungefär.

Kommentarer
Postat av: michael

du jag har sett dig borsta tänder!!

jag förstår. du anfaller karies med en otrolig fanatism. du sliter ut dem..

2008-06-25 @ 18:31:50
URL: http://cementarygates.blogg.se/
Postat av: mandel

Jag borstar också för hårt! Men jag fick lugna mig när jag borstade så ivrigt att tandhalsarna kom fram!!!

2008-06-25 @ 22:12:10
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0