Shop 'til you drop?

Vad är det som har hänt? Jag har helt tappat sugen på att gå på stan och shoppa. Det är inte roligt längre. Inte ens när man är barnfri och kan gå i vilka affärer man vill, hur länge man vill,  utan att bekymra sig över barnvagnsframkomlighet och hungrig, trött bebis. Jag får huvudvärk av butikernas hemska, blaskiga bakgrundsmusik. Jag orkar inte rota bland fula reaplagg på jakt efter nåt fynd. Jag känner mig alldeles för gammal & tjock för Gina Tricots små pastellfärgade tubtoppar. Det blir till och med jobbigt att flänga runt mellan galleriorna, jag får så ont i fötterna. Och ingenstans hittar man det man vill ha. Det där som är vuxet men inte tantigt. Måste man se ut antingen som en fjortis eller pensionär, undrar jag?


Kommentarer
Postat av: mandel

Äsch, när man är barnfri vill iaf jag helst sova, surfa, duscha och allt annat man aldrig får göra ifred annars :-)Och ja, jag tror att det är antingen eller som gäller. Fast du är ju ung och smal och snygg, jag blir tant vad jag än sätter på mig :-))

2008-06-29 @ 22:50:02
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0