Ölsinnet sviktar

Eller ja, kanske inte just ölsinnet för nån öl blev det ju (tack och lov) inte igår. Men, det märks ju onekligen att man endast druckit obetydliga mängder alkohol det senaste dryga året. Det är väl i och för sig ganska hälsosamt, men nu tål man ju sprit lika bra som en fjortonåring ungefär. Det märks ju inte minst på den lätta baksmälla jag genom huvudvärkstabletter, kebabpizza och inte minst sömn försökt kurera mig från idag. För att inte tala om mina mages högljudda protester framåt midnatt.

Jag bävar för den dagen jag ska göra comeback på det lite mer seriösa festandets arena, om sisådär två månader. HUR ska jag klara av det.? Jag har hört synnerligen oroande historier om nationsrundor och dylikt, där absurda mängder dryck intas. Är detta möjligen någon form av studentmotsvarighet till manbarhetsrit? Riskerar man att klassas som torrboll om man kör varannan vatten? För det är nog det alternativ som återstår för min del. Åtminstone tills jag återanpassat mig till en tjugoårings alkoholkonsumtion och pallar med att livet är en fest.

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Åh men tack så jättemycket..så glad jag blir! :D



Hoppas allt är bra med dig :)



kram!

2008-06-28 @ 23:27:31
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Kalle

USCH! & FY! Jag har då aldrig nyttjat starkvaror! Att ni till den grad saknar skam i kroppen att skriva om ert missbruk bla bla bla



haha! nejdå, men drick med måtta!



Alltså jag menar då det!

2008-06-29 @ 05:34:14
Postat av: mandel

Oj, jag har inte ens provat att festa igen. Jag var på bröllop och blev fnissig till maten men annars var det närmare fyra år sen sist :-D

2008-06-29 @ 20:43:33
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0