Den dåliga karaktären

Jag saknar helt karaktär. M brukar påpeka det ibland när jag ger efter för allehanda frestelser. Och det är sant. Finns det någon form av godsaker hemmakan jag inte låta bli att nalla av det. Eller, frossa är nog ett mer sanningsenligt ord. Det äts tills dess att det är slut eller det jag nyss förtärt börjar ta sig upp igen. Som i helgen när vi hade absurda mängder chips hemma(fotbolls-EM ursäktar det mesta, ni vet). Ett par kvällar i TV-soffan och jag har gått upp ett par kilo. Minst.

M fick ett anfall av ångest och satte på sig träningskläderna. Efter två minuters uppvärmning i lägenheten flåsade han likt en dräktig elefant  och hasade sig bort till soffan.

Den kraft med vilken sambolivets förfall har träffat oss är fascinerande på något perverst vis. För ett par år sedan var vi vältränade och synnerligen fåfänga. Vi anpassade våra dejter efter träningspassen. Den tiden är sedan länge förbi. Här sitter vi nu med våra trivselkilon och sörjer förlorade magrutor och pumpade biceps. Hinkar i oss Cola och står för en tredjedel av OLW's omsättning. Det enda som blir mindre är vår sex appeal.


Kommentarer
Postat av: joel

hehe.. ni kan ju i alla fall stoltsera med starka tuggmuskler.. något som kan vara bra om man vill bita folk i fingrarna..



och det vill man ofta har jag hört..



dessutom blir ju olw-påsara lite som en extra airbag.. ni borde få pris av vägverket för bra säkerhetstänkande...

2008-06-17 @ 16:55:54
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: mandel

Nu har jag aldrig varit speciellt jättesmal, men när jag träffade min man var jag relativt snygg med platt mage och puppar som satt där de borde. Men med bäbisar och maning och något så fasansfullt som åldern så fick jag helt enkelt påpeka för Matt att han numera får hitta en annan anledning att älska mig för :-)

2008-06-19 @ 10:42:14
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0