Äntligen ett massivt lågtryck

Det här kan säkert tyckas lite otacksamt, men jag tycker faktiskt att det är väldigt skönt att vädret är en smula risigt idag. Faktum är att jag de senaste dagarna varit lite sur över att det utlovade lågtrycket inte haft lust att infinna sig. Jag får dåligt samvete om jag inte utnyttjar solen och värmen till max, och dessutom blir jag dunderstressad eftersom jag inte hinner med att göra ett dyft här hemma. Jag menar, vem hinner fixa grönsakspuréer, råkostsallad, dammsuga och torka golv när man borde åka och bada eller sätta sig med en bok i skuggan någonstans?

Äntligen lite regn alltså, så att man med gott samvete kan stanna hemma. Idag har jag faktiskt blivit beordrad att hålla mig i lägenheten och vänta på en UPS-snubbe som precis varit här och hämtat Herr Ö's trasiga X-box 360(som nu ska på tur till Frankfurt). Har passat på att göra en välbehövlig städrajd här hemma(hur länge sen det var jag städade sist, ja när regnade det sist?) och har vädrat in massvis med sval, frisk regnluft i lägenheten. Härligt!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0